söndag 30 augusti 2009

En skolvecka och en helg!

Mot slutet av veckan ville flera i klassen sätta igång "på riktigt". Vi har haft lite rundvandringar, genomgångar av praktiska saker o en hel del kommunikation o "lära-känna" övningar. Det har varit kul. I fredags gjorde vi Haiku-dikter. (Ni som inte vet vad det är får googla på det. Jag kan inte förklara det på ett smart sätt) Det var svårt men riktigt roligt! Allt har gått i ett ganska makligt tempo och de som nyligen studerat tycker tempot är en aning "såsigt". Jag undrar om vi inte kommer att ångra vår iver.. : )
Helgen har varit skön. Vädret lämnar en hel del att önska men man kan ju ha det trevligt inne ... Bitvis har solen strålat och bitvis har regnet vräkt ner. I lördags var jag på den tristaste kick off jag varit med på. Sällskapet var trevligt o efter dagens slut åktevi till ett cafe´o åt hemlagad italiens glass. Supergott! Jag kunde inte bestämma mig för vilken smak jag skulle välja så jag tog en LITEN klick av alla (7) sorterna. = ) MUMS!!!
Ikväll har jag gjort ett tappert försök till att scrappa en av mina pärmar. Jag är inte färdig och får inte till det riktigt som jag vill. Måste file lite till på det där.
Nu är det dock sovdags så....

God natt !

1 kommentar:

Anonym sa...

okej har kollat igenom lite av din blogg nu...

massa fina bilder på dina barn
(dom är väldigt lik dig)

har kommit på att dina minsta verkar vara välddigt förtjust i mat:)...

fina scrapbooking bilder med :P

kram..sabina