lördag 8 augusti 2009

Högsommarvärme!

Solen skiner som aldrig förr. På balkongen visar termometern a 30 grader. Sådana dagar ska man ligga vid eller i blöt i en sjö eller salt hav. Gärna med pic-nickorg för att kunna stanna heeeela dagen och bara njuta av allt. Jag har njutit - inne !
Agnes o jag började dagen i tvättstugan. Det fanns bara lite tvätt så det gick fort. Vi hälsade på grannen för en god stunds Yatzyspel på deras altan. Trevligt! Visserligen förlorade jag men det gör ingenting. : ) Sedan gick vi in. Jag har städat, lagat middag o nu sitter jag här.
För att vara en sådan självständig individ som Agnes vanligen är, har hon helt slagit om. I flera dagar har hon suttit som ett plåster o har ingen vidare lust att leka längre bort än 1 meter ifrån mig. Märkligt!


En stund senare...

Nu har storasyster kommit hem. Det hörs! Elsa skiker i högan sky, Agnes vill ömsom trösta,ömsom säga åt storasyster att hålla tyst. Elsa suckar,pustar och är dramatisk värre.
Vad gör man då?

Inga kommentarer: