torsdag 6 augusti 2009

Kantareller o värme

Hejsan! Igår skulle vi ut i skogen för att leta guld. Kantareller alltså...
Glad i hågen åkte jag hem efter jobbet o gjorde stor affär av pic-nickorg o tillbehör.
En korg lade jag små hinkar (blåbär), borstar o knivar.
I enn annan allt som hade m mat att göra. Själva maten, en potatissallad m köttbullar i, skulle jag lägga i kylväskan. Den hittade jag inte så jag fick ta en minivariant. Jag tryckte ner byttan m sallad, 2 flaskor vatten o en mjölkflaska. Sen kastade jag upp väskan på axeln med påföljd att remmen gick av o allt for i golvet m en rjäl duns. Suck!!! Ommöbleringar, medtagande av bättre skogskläder o så gick vi. Agnes o jag. Lars o Elsa skulle hämtas upp nere på stan.
Vår lilla skogtur var väldigt vacker. Det var skönt att gå i skogen men skörden blev bara knappa litern. Eftersom jag hört mycket om hur fantastiskt mycket svamp det finns nu var jag ganska besviken. Vi avslutade turen i Ljungskile, hos mor, där jag plockade av 4 liter krusbär.
Dessa fick jag med mig hem!! Jag hade bara tänkt plocka av dem för att vara snäll, inte tänkt att jag skulle FÅ dem. TACK!

Idag står solen som spön i backen. Jag ska på utomhusteater ikväll o ska alldeles strax fara.
Väl mött!

Inga kommentarer: