fredag 31 juli 2009

Lera




Idag har jag gjort tusen saker! Det känns så i allfall. Dagen började med en styck Agnes i sängen. Hon kom nerknallande o krävde sovplats o vattenflaska. Då var klocckan halv tre!! Somnade om o vaknade klocckan sju. Hade glömt att larma av klockan.. Hör då en röst från soffan ,Oscar, som kungör att han vaknat o gått ner, upptäckt att klockan inte var något alls i stort sett och därefter somnat på soffan. Jag packade ihop de saker Elsa skulle ha med sig till sin pappa, packade fotbollskläder till Oscar och tog även med lite extra kläder. Lars hämtade bilen så vi inte skulle bli alltför våta. Det regnade kraftigt!! Efter frukost åkte Lars o Oscar iväg för att köpa nya benskydd. De gamla är spårlöst borta och eftersom Oddebollen är full av matcher som ,alla , kräver benskydd var det tvunget. De köpte även nya fotbollskor och ett par skor åt Lars. När köpen var gjorde körde Lars Oscar till Landbadet. Där ligger alla planer det spelas på i helgen. Sen hämtade Lars oss flickor. Vi åkte till dagis. Sommardagis. Flickorna ska vara där nästa vecka o jag tyckte det var käckt om de fick bekanta sig en gnutta med det nya. Elsa hann se sig omkring och gå på toaletten. Sedan körde Lars henne till bussen , där pappa väntade. Agnes o jag var kvar på dagis medan Lars körde ut för att hämta Oscar och få i sig lite mat. Oscar var tämligen lerig efter det ymniga regnet o närkontakt med marken så han satt på en av bilmattorna i bilen. Vi åkte hem o var hemma ca 1½ timme. Sedan var det dags för nästa match. Jag släpptes av vid en av skolorna där jag och en drös föräldrar skulle dela ut mat o diska efter ca 850 hungriga fotbollsentusiaster. Klockan 20 var vi färdiga. Då hade det slutat regna så jag gick hem. Det var varmt o skönt trots allt regnande under dagen. Oscars kläder hänger på tork, familjen sover och strax sällar jag mig till dem. Det har varit en ganska hektisk dag med en massa flängande kors o tvärs.
Humöret är dock på topp och i morgon är det en annan dag....

Sov gott, gott folk !
PS. Intresserade kan läsa mer om Oddebollen på Oddebollen.se

Inga kommentarer: