tisdag 28 juli 2009

Jobb o sån´t

Isommar, när vi inte var på semester förstås, har jag jobbat.
Den här sommaren som kokerska på ett behandlingshem här i stan.
Ljungbackens beh.hem. (Gamla Gräskärr för er som vet. Samma sak, nytt namn)
Jag har lagat a 10 portiner per dag ,vilket är rena drömjobbet för mig som har funderat på att lägga av i kök pga min värk. Det har gått jättebra!
Jag lägger veckomatsedlar, beställer hem varor o lagar maten. Bakar gör jag också.
Både bröd o bullar har det blivit. Mest bröd för det har de inte fått så mycket av. Inte hembakt. Jag har fått jättemycket beröm från både personal o killarna som bor där. Killarna har anställt mig flera gånger. : ) Tyvärr är det ju inte de som bestämmer o dessutom ska jag ju börja skolan i augusti. DET ser jag fram emot. Det ska bli väldigt kul att sätta sig i skolbänken igen. Jag blir äldst i klassen o får klasskompisar i Simons ålder o upp till 20-25....
Märkligt men det blir nog bra.
Till helgen gör Oddebollen sitt intåg. Bodele o Landbadets parkeringar kommer att vara fulla av bilar o irriterade bilister som inte hittar parkering, planerna blir fulla av engagerade fotbollskillar o deras föräldrar o andra intressenter. Vissa föräldrar ska hjälpa till med allehande ting. Lars o jag har delat upp oss på olika dagar så vi inte behöver barnvakt. Vi har kökstjänst. Tråkigt nog missar vi matcherna men jag litar på att Oscar informerar om hur det går. Nu ska jag sova! Ha en bra natt o en härlig morgondag!

Inga kommentarer: