onsdag 23 september 2009

Mittiveckan!

God kväll!

Idag fortsatte vi med våra grupparbeten "Världen och vi". Ett arbete om globaliseringen o var vi hamnar där. Samhällskunskap vävs friskt in i detta arbete. Samhällskunskap är ett ämne jag alltid haft , kanske inte svårt för men väl lite avoga känslor för. Ärligt talat har jag alltid tyckt det har varit ointressant,krångligt och utomordentligt trist. Nu har vi haft en lärare idag som ändrat en smula på detta.
(Alltså är hon ruskigt skicklig! ) Jag tyckte att hon förklarade på ett bra sätt. Begriper man vad lärarna pratar om blir ju ämnet så mycket enklare att jobba med.
För de som inte vet: Vårt grupparbete handlar om Mexico. Lite statistik, råfakta om landet,historia, kultur, politik osv. Vi delade upp några uppgifter sinsemellan i gruppen . Min uppgift blev att skriva om Mexicos indianer.
Det var inte helt enkelt. Det finns en hel drös indianfolk i Mexico...
Jag kommer förmodligen att ha fler grå hårstrån när arbetet är klart!

För övrigt har jag inte gjort så mycket . Tillbringade resten av dagen o kvällen på hemmaplan. Ägnat mig åt lite hushållsgöra, tagit ett härligt bad o funderar på att lägga mig tidigt för en gång skull.
Möjligen kan nästa inlägg bli mer inspirerande. : )

Må väl!

Inga kommentarer: