onsdag 20 maj 2009

Varit i radion minsann!

Jag skulle låna kära moderns bil idag. Hon har alltid Radio Väst på, så jag lyssnade på det.
Något slentrianmässigt måste jag erkänna. De pratade om EU-valet och jag är inte jätteintresserad av det. Nåväl, när den programpunkten var slut var det dags för dagens tävling. Man skulle svara på en fråga,sedan ringa in svaret. Jag ringde innan jag hört frågan men var inte särskilt övertygad om att komma fram.Det gjorde jag,svarade rätt o skulle då få tävla i direktsändning!! OJ! Det var inte riktigt vad jag hade tänkt.
Jag var tvungen att stanna bilen o bättra på min nervositet lite innan min stämma skulle ut i etern. Reglerna är enkla. Programledaren ställer en fråga. Den som tror sig ha svaret ropar sitt namn. Den som ropar först får svara.Den som får flest rätt av fem frågor vinner. Jag vann! Jättekul! Jag är så glad. Priset skulle vara något litet m EU-anknytning.Frågorna var också om EU. Tydligen hade jag lyssnat bättre än jag trodde själv på programmet innan tävlingen :)

Ha en härlig helg!!!

1 kommentar:

Lenas HEM sa...

Åhhh vad KUL =) Grattis!!