tisdag 5 maj 2009

Jag är här igen!

Nu är det vår på riktigt ! Därav den grällt gröna texten! :)
I helgen har Kungen fyllt år. Det är inget vi märkt av alls här.Oscar hade sin fotbollsträning i vanlig ordning. Både Lars,Agnes o jag hängde med. :)
Första maj skulle FOLKET demonstrera. Så gjordes, dock inte här! Vi Var på middag i Listaskogen. På kvällen jobbade jag. Resten av familjen hade myskväll med film o godis. Jag gick hem efter jobbet. Det tog en kvart. Jag trodde jag skulle ta längre tid på mig m tanke på att jag inte är frisk från lunginflammationen än. Vägen hem går via "Mördarbacken". Om den heter så pga att det skett ett mord där en gång i tiden eller om det beror på att backen är så brant att det känns som om man flåsar lungorna ur sig (o därmed avlider) vet jag inget om. Nåväl, jag kom upp för backen utan att krypa en enda gång ; ) och sällade mig till resten av familjen. Dagen därpå skulle Elsa sova över hos Luna. Vi andra skulle på kalas i Ljungskile.
Syster Yster har fyllt år o firade detta med god mat o glass ute på altanen. Hög mysfaktor! Oscar ville sova över. Det fick han så vi åkte hemåt med bara Agnes i bilen. Simon hade stannat hemma för att förbereda sig för kvällens fest.
Vi lade oss någorlunda tidigt efter hemkomsten. Somnade nog vid elvasnåret men vaknade av att Lars smällde till mig på armen. Min mobil ringde. Snäll som jag är svarade jag (kl var då halv ett) Det var Simon. Festen de var på hade börjat spåra ur o han ville bli hämtad. Bums!
Jag klädde mig o for halvvägs till Ljungskile o plockade upp honom o Erik.
Somnade inte förrän vid tre på morgonen. Vaknar jag så vaknar jag rejält.
Nu har Agnes somnat för natten (hoppas jag) o jag ska ägna mig åt mig själv en stund. Det händer aldrig så nu avslutar jag för att ta till vara på det. Hej så länge!

2 kommentarer:

Tanya sa...

Trevligt att du är tillbaka! Himla bra av Simon att ringa när det börjar spåra ut. Hejja honom!

Pernilla sa...

Roligt att du har kommit tillbaka. Har saknat dina inlägg.

Kram Pernilla.