måndag 9 februari 2009

I Madickens anda...

Eller snarare Lisabet. Hon pillade in en ärta i näsan en gång. Ganska korkat!


Idag kom Agnes o ville ha en morot att tugga på. Det fick hon. Hon tog den o försvann in i vardagsrummet. Efter en stund kom hon o sa "Mamma, mojot.. min näsa"


"Har du morot i näsan???" " Jaa,blä,bort !" Jaha ! Hur i all sin dar skulle jag få ut den?


Medan jag funderade på var jag hade en pincett föreslog jag att den lilla tösen skulle gå o snyta sig. Hon vände kosan mot badrummet men nös på vägen dit. Då kom morotsbiten ut!

Må gott!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Carolina stoppade upp en plastpärla i näsan en gång. Jag tror vissa barn bara MÅSTE pilla in saker där. Det blev akuten och till råga på allt en lördag eftermiddag. Och vi hade middagsgäster på gång. Inte så bra tajming om man säger så:)

Lenas HEM sa...

*ASG* Vad härlig hon är!! Tur att det gick bra i alla fall =) Själv fick päronen ta mig till akuten när jag var liten för att jag stoppt tummen i en alvedonflaska. Det fick sågas bort ;) Läkaren minns det än idag!!

Kramen.