torsdag 5 februari 2009

Apropå Awards

Det var ett tag sedan jag fick de i marginalen.

Det är kul att få awards o utmaningar. Dessvärre är jag oerhört kass på datorns finesser så jag vet sällan hur jag ska ta hem dem till min blogg.

Igår fick jag hjälp av min eminenta granne med både ena o det andra.

Hon hjälpte mig oxå att få fram bakgrunden m getingar. Den ger hopp om kommande vår tycker jag.



Tanya är, förutom en god granne, en hejare på att blogga.

Denna syssla fnyste hon lite överseende åt ,tidigt förra våren när jag höll på som intensivast. Jag började blogga i januari 2008. Hon började i maj.

I dags läget har hon tre gånger så många inlägg som jag och har blivit en fena på finesserna man kan lägga till i bloggen.

Ett exempel från igår :

"Eh..min award...vill du hjälpa mig m den?"

"Javisst, det är lätt! (klick,dra,klick,klick, dra,lägga till ,dra ifrån) Sådär!

Enkelt va?"

" Mmm... Hur gör jag med utmaningarna då?"

"Ungefär likadant. Så här: (klick,kopiera,klick,bort m fönstret,fram m nytt fönster, klick ,klick, upp m gamla fönstret ) Nu är det klart.Har du sett det här?"

Nya klickande till en sida med bakgrunder.

"JAA, jag vill ha en ny bakgrund. Hur gör man?"

"Men DET är ju JÄTTELÄTT!!"



Klick,klick,titta på femtioelva olika innan jag kunde bestämma mig, klick,dra,spara

Här sitter jag idag,lika kass på finesserna som igår.
MEN- jag har mina awards där de skall vara o gulliga getingar som bakgrund.

Tack o lov för duktiga , hjälpsamma grannar!







2 kommentarer:

Tanya sa...

Javisst är det tur att jag finns! =) Tack för mycket god mat och trevlig samvaro. Det behöver vi ibland!

Tanya sa...

MAT!!!!

http://airamsmat.webblogg.se/