måndag 21 november 2011

Häpnadsväckande siffror!

14 juni gjorde jag, som flera känner till, en Gastric Bypassoperation. Den innebär att man kopplar bort magsäcken som på sikt ska leda till att man går ner i vikt.
Snart har jag gått ner 30 kg, vilket känns helt fantastiskt.
Den senaste tiden har jag dock stått still och det har förbryllat och retat mig väldeliga. Folk runt omkring har påpekat att jag blivit så mycket smalare men själv har jag känt mig som Barbamamma ungefär. Igår tänkte jag att jag kanske skulle mäta mig istället för att stirra mig blind på vågen. Jag är ju , trots allt, mycket rörligare och har förmodligen börjat bygga muskler. Muskler väger ju som bekant mer än fett (tack o lov för det!) Alltså: fram med måttbandet igen. Resultatet? Tja, jag blev glad!

Siffrorna är jämförda med min inskrivningsdag, då jag mätte mig. 1maj - 20 nov har följande skett:

1 maj -------> 20 nov

Stuss: 145 cm --> 115 cm

"Midja" 133 cm --> 97 cm

Byst 134 cm --> 115 cm

Lår 63 cm --> 57 cm

Överarm 42 cm --> 34 cm


Jag tror jag slänger vågen och mäter mig fortsättningsvis. :)

Inga kommentarer: