måndag 19 april 2010

Öhh...titel?

Idag ska jag skriva med en hysteriskt grön färg!
Dels för att det varit påsk o dels för att våren är här. Eftersom inte träden fått vare sig knopp eller musöron är textfärgen därför en försmak av vad som komma skall.
Förut hamnade jag i ett lite lätt raseri. Jag avreagerade mig en smula på facebook, där jag fick rådet att blogga i stället för att slå sönder något (vilket jag erbjöd mig att göra om någon behövde något smått istället för stort) Klok kvinna som föreslog det! : )

Anledningen till min ilska är vårt nya bokningssystem av tvättider. Själva ide´n är inte ny. Vi har kunnat boka tider vid två terminaler på området eller via nätet länge. Jättebra!
För en tid sedan byttes alla brickor till bokning o garageport ut och därmed infördes också ett nytt system. Det första som hände var att terminalen vid den närmaste tvättstugan inte fungerade. Inga problem tänkte jag. Jag bokar via nätet - inte!! Mina brickor krånglade, varvid jag ringde vår ena vaktmästare i parti o minut. (Stackars honom!) Som den hjälte han är, fixade han till allt o jag kunde boka i frid o ro. Tills idag.
Jag bokade tid, inväntade rätt klockslag och släpade sålunda ner tvättkassarna när tiden var inne. Till min stora glädje upptäckte jag att bokningsterminalen utanför tvättstugan var fixad så nu kunde man ju åter boka där. Fast det behövdes inte nu - jag hade ju minsann fixat via min dator : ) Jag sträckte fram brickan mot det datoriserade låset till dörren o öppnade INTE. Det gick nämligen inte. Ibland har det fungerat att boka via nätet men när man kommit ner t tvättstugan har tiden "försvunnit" . Jag suckade lite men eftersom bokningsterminalen var fixad, kunde jag ju boka om tiden på plats. Då fungerade plötsligt inte brickan!!! Jag var inte ens behörig att logga in. Då blev jag arg. Jag släpade upp tvättsäckarna ur källaren o gick ut (för att få mottagning till mobilen) och ringde den stackars vaktmästaren. Han åt lunch men skulle återkomma senare.
Det var bara att gå hem med tvätten igen och invänta vidare besked...
Under tiden tänkte jag roa mig med mina spel på facebook. (Patetiskt och beroendeframkallande- jag vet!) Då kärvade datorn. Allt hängde sig hela tiden. Saker som tar ,typ fyra minuter på sonens dator, tog ungefär en timme!!!! MORR !!!
Jag gjorde lunch istället. Mitt i den ringde vaktmästaren och meddelade att han fixat till min bricka via vaktmästeriets dator och uppmanade mig att gå ner innan tiden gick upp i rök. JAg gick sålunda ner till tvätteriet, proppade maskinerna fulla o återvände till min knäppa dator.
En kompis dök upp på chatten o frågade i godan ro hur det var. Jag fräste o slängde ur mig en lång svordom, skrivna med versaler, ursäktade mig efter en stund och ojade mig över mitt stackars elände jag drabbats av.

Sett med lite perpersktiv på allt kan man ju tycka att detta är ett kopiöst larvigt i-landsproblem. Det är det. Icke mindre irriterande för det, dessvärre!
Nu har jag bloggat. Jag har sluppit bli arg på facebook och återfått ett någorlunda hyfsat blodtryck igen.

Tack, Ass!! : )

Ha en bra dag, gott folk! : )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det är bara bra att blogga ibland :) Och roligt att läsa vad som händer hos dig!

Kan berätta anledningen till att jag var så agro på annandagen när vi ses någon dag, om du är nyfiken :p
Kram!

Ass sa...

Det var ju jag som skrev, missade visst att ange namnet :P / Ass