onsdag 10 mars 2010

Att välja väg...



Nu är det inte långt kvar tills kursen är slut.
28 maj, ( Gullans födelsedag, kraaam) är avslutningsdag.
Då skall jag ha skickat in ansöknigar till högskolan o därmed ha full koll på vad jag ska ägna mig åt de närmaste åren.
Jag längtar o bävar. Jag har upptäckt att jag tycker om att gå i skolan o plugga! Därav längtan. Det kommer förmodligen att fortsätta vara kul! : )
Jag bävar eftersom jag inte har en aning om vad jag ska söka.
Här är några yrken jag funderat över: arbetsförmedlare, kronofogde, beteendevetare, personalvetare, juristassistent, mäklarassistent, lärare (sfi o hemkunskap), jurist, landskapsanläggnigsledare, mm mm
Jag har även funderat på att ta en fil. kand i socialpsykiatri men vet inte vad jag ska göra med det...
Fyyyy, vad detta är svårt o frustrerande!!!
Kan det inte komma någon liten tant o vifta med ett trollspö så att jag , vips, vet exakt vad jag vill? * suck *

Återkommer när dimmorna lättat...






2 kommentarer:

Johannes sa...

Hej!

Jag röstar för Personalvetare!
Läser till det just nu och är übernöjd!
Hör av dig om du har några frågor om yrket eller studierna som du tror jag kan svara på sundlo_photo (snabela) gmail.com

// Johannes

Fenixmonas sa...

Hokuspokus...Socionom! Det är brett och bra! Kramiz