söndag 25 oktober 2009

Bitvis späckad helg!

I fredags slutade jag lite tidigare i skolan. Simon hade redovisning för sitt projektarbete som han kämpat med en tid. Klockan tolv satt jag sålunda och lyssnade på en monolog. Han hade pluggat in 6 A4-sidor text som han framförde på ca en kvart. Han sa fel två gånger men rättade sig bums. Det gick väldigt bra! Han är sååå duktig! : )

Därefter hämtade jag Sabina, en klasskompis. Hon hade storhandlat så jag skjutsade hem henne och alla kassar.
Sedan var det flickornas tur. Jag hämtade dem på dagis och åkte mot Trollhättan. Där lämnade jag Elsa hon sin farmor och körde vidare med Agnes mot Vänersborg.
Där hämtade vi Lars. Eftersom vi var i närheten av tygladan, tyckte jag att vi kunde ta oss en titt där. Titten resulterade i tyginköp (givetvis). Glittertyg i lila till Elsa och glittertyg i rött till Agnes. Tygerna ska förvandlas till kjolar inom kort. : )

Nästa anhalt var Pia o Luna. Eftersom Luna fyllde år, stannade vi till på vägen hem för att köpa present.
Hos Pia fick vi välbehövligt kaffe och en trivsam stund. Luna blev glad åt sina presenter.

Vid åttatiden landade vi hemma igen. Resten av kvällen slappade vi bara.
Även om dagen gick i ett var det en riktigt bra dag!

Lördag:
Satt i kongresshallen hela dagen och svarade på 122 frågor av skilda slag. Högskoleprov!
Hade tagit med mig en termos med kaffe och när dagen var slut var kaffet slut även det.
Jag hade tre kronor för lite till bussbiljett och ingen mobil så jag gick hem.
Det är en bit och mest uppför. Kände mig onödigt duktig när jag äntligen klev in i hallen.
Det sprängde i höfterna, så att gå hela vägen var egentligen en korkad sak att göra.
Jag slog mig ner vid köksbordet och blev sittande där mest hela kvällen.
Tog hand om två kassar med äpplen vi fått av min moder och förfärdigade en äppelpaj. Dan kom upp och gjorde mig sällskap. Luna var här och lekte med Agnes medan Lars hjälpte Pia att köra grejor. När de sällade sig till oss fikade vi. Jag var ganska mosig i skallen vid det laget och inget vidare sällskap.

Idag, söndag, är klockan tillbakavriden.
Vi gjorde en liten visit i Ljungskile och for sedan på bio. Simon följde med. Det var länge sedan han gjorde dete så jag blev glad över detta tilltag. Han lovade visserligen ,efter bion , att inte gå med förrän han har egna barn... : )

När bion var slut följde Oscar med vårt sällskap hem, Simon släpptes av hos en kompis och resten av oss åkte hem.

En ganska aktiv helg.
I morgon ska vi INTE till dagis eller skolor. Vi har LOOOOV ! Härligt med en veckas vila!
Väl mött! : )

Inga kommentarer: