lördag 28 mars 2009

Konstig konversation


Igår , när jag gått o lagt mig pep min mobil. Sms.
Jag undrade vem som skickade sms vid denna sena timme (23.30) o öppnade sms:et.
Där stod "Jag ser en hövding, en liten skit!"

Detta förbryllade mig en smula. Det var ett okänt mobilnummer som skickat så jag trodde någon kanske skickat fel. Artig som jag är svarade jag ändå.
Jag skickade : "Eh..jaha. Sen då?"

Jag trodde inte att jag skulle få något svar. Tänkte att personen kanske insett sitt misstag o gått hem o lagt sig eller så.
ICKE ! Snart kom : "Vad kan han orka?Blott ingenting, nej ingenting!För han heter Borka."

Att vräka ur sig lösryckta meningar ur "Ronja Rövardotter" kanske ter sig lite udda för de flesta. Jag tyckte emellertid att det var ganska roligt så jag hakade vidare. Resten följer nedan.

Jag: Vem är det jag pratar om rövare med?

XX: Birk.

Jag: Jaha du! Sen när kallade Birk Borka,sin pappa, för en skit?
Det är för övrigt en kall sommar vi har. Jag är trött. Kan du sjunga Vargsången för mig?

XX:Du varg ,du varg kom inte hit. Ungen min får du aldrig.

Jag:Vackert! Men inte tillräckligt. Det ska vara Lovis!


Efter det kom inga fler sms. Personen kanske blev förolämpad av att jag inte tyckte sången var tillräckligt vacker, vad vet jag?
Konversationen roade mig men jag hade ingen aning om vem detta var.
I morse kollade jag på Eniro om numret var registrerat på någon. Så var icke fallet. Det är en okändis som lagt flera kronor på sms till mig!
Tack, för det! :)

Om någon känner igen sin konversation får han/hon gärna höra av sig o tala om vet han/hon är. Skulle vara trevligt att veta.

Må gott!

1 kommentar:

Tanya sa...

Så väldigt annorlunda! =)