onsdag 11 mars 2009

Finns det liv fins det hopp !


Jag har en tendens att använda mina mobiler långt efter de egentligen skulle lämnats till återvinning. Min förra t ex. Den är utmärkt ! Tar hyfsade bilder, bra ljud när man pratar i den, lätt att sms:a osv. Visserligen var jag tvungen att ladda den varje dag...

Lars tyckte att jag inte skulle behöva det o fixade en ny.

Röd och fin! Den blev tyvärr alldeles konstig i branden vi hade förra året. Smälte i ena hörnet o så där. Det gick inte att använda ens med oerhört god vilja. Dessbättre gick det att lämna in den eftersom den var försäkrad.

Kross-skada fastslog bolaget o skickade en sprillans ny. ( Brand fanns nog inte med på pappret över tänkbara skador...)

Den nya mobilen är svart. Det tycker jag är trist. Jag vill ha en mindre vanlig sort men är glad o nöjd över att den är hel.

Den har tyvärr Agnes lekt med i ett par obevakade ögonblick.

Nu kan man inte prata i den längre. Sms fungerar dock utmärkt så jag har inte gjort något åt det. Härförleden skulle jag visa lite bilder jag hade i den men det gick inte . Alla bilder hade försvunnit o fotofunktionen fungerar inte heller.

Gör jag något åt det? Nix ! Den började krångla när jag skulle ladda den.

Till slut gick det inte att ladda alls. Stället där man sätter i laddaren har ärgat ihop på något vänster. Fick då en snilleblixt! Jag bytte helt enkelt batteri med Lars !! Det håller jag fortfarande på med.

Sammanfattning: Det går inte att ladda mobilen. Det går inte att ta bilder. Det går inte att prata i den.

Varför byter jag inte? JO ! Sms funkar o så länge det gör det anser jag att mobilen är ok. Den har alarm o klocka som fungerar också. :)




2 kommentarer:

Tanya sa...

Du känner dej inte en smula överentusiastisk gällande din telefon? =)

Tina sa...

Överentusiastisk??? Vad pratar du om??