tisdag 29 april 2008

VAR ska jag börja ?



Jag börjar m en färg som påminner om björkarnas löv just nu.


Hmm...det var en vecka sedan sist. Vad har vi gjort? Tja...i onsdags var min käre make o jag på utflykt vid Åleslån. Det var en vacker dag! Solen sken, grodorna lekte i allt som innehöll vatten de första fjärliarna vimsade omkring i luften. Vi njöt verkligen av stunden ute. När vi åkte hem irriterade jag mig dock på ett myggbett jag fått på benet. Nåja, första bettet kommer ju alltid...
På kvällen bestämde jag mig för att låta bli att klia. Då hade det blivit alldeles hårt runt den röda pricken, i storlek m två femkronor ungefär.
Dagen därpå hade jag kaffebesök på förmiddagen. Jag visade henne myggbettet som nu började ömma också.
"Du har fått en allergisk reaktion, sa hon"
Jag tyckte det var konstigt. Jag har ju aldrig reagerat så förr men svalde den förklaringen o ägnade mig åt att stunta i bettet.
På fredagen gick jag till jobbet. Nu hade jag rejält ont i nedre delen av benet men tänkte att det skulle ge med sig under dagen.

När klockan var fyra ringde jag Lars o bad honom hämta mig. Det fanns inte en chans att jag skulle kunna gå hem.Han beordrade mig att ringa sjukvårdsupplysningen.
Under dagen hade benet svullnat o fått ett band , ca 15 cm brett, runt benet . Jag hade då börjat misstänka att myggan var en huggorm o sökte därför för ormbett.


Jag fick första lediga tiden på jourcentralen, åkte dit o blev raskt skickad till medicinakuten. Suck ! Vi var på väg till Listaskogen för trevlig samvaro. Jag hade inte alls lust att sitta på akuten! Till min förvåning kom jag in direkt. Jag visades in på ett rum, man kollade blodtryck o upplyste mig om att det nog skulle dröja minst en timme innan läkaren kom. Jag skickade hem man o barn o sa att jag kunde ta bussen hem när jag var färdig. Efter tre timmar hade jag lämnat fyra bodprov, fått tre olika medikameneter i en kanyl i armen, fått en stelkrampsspruta o antibiotika för tio dagar !!! Vilket pådrag...




I lördags var vi på Orust för att titta på Oscar när han spelade fotboll. Det var sammandrag så det tog nästan hela dagen. Det är kul att titta när han spelar. Han är duktig på att se hur de andra tänker. Han var lagkapten! : )


Han fick duscha o byta kläder hemma innan vi fortsatte till Ljungskile på kalas.


Syster Yster fyllde år i torsdags. Det var trivsamt, gott o glatt! Oscar blev kvar när vi åkte hem för att sova.




Sova är något jag ska sysselsätta mig med nu! Jag fortsätter när tid är...


Hej så länge!

Inga kommentarer: