söndag 6 april 2008

Effektivitet

Idag har jag minsann varit effektiv !
Oscar hade match (träningsmatch som gick sådär). Vi skulle vara vid planen halv elva.
I går bestämde sig bilen för att gå i strejk ett par dar. Käckt, sådär dagen efter godkänd besiktning... Vi fick läna en bil av grannen så vi kom iväg på utsatt tid. Mycket tillfredställande! Det som därefter INTE var så trivsamt var vädret....eller snarare temperaturen. Det var isande kallt att stå brevid planen. Hur duktiga Oscar o hans lagkamrater än var ,tvingade den isiga vinden in mig i klubbstugan. Där inne fanns det kaffe o en superb utsikt över planen. Jag satt där inne o tittade på grabbarnas kämpaglöd tills det var dags att fara.
Oscar sklle till en kompis så jag körde honom dit o åkte därefter till Pernilla för ett par timmars scrappande.
Dessa "ett par timmar" blev ungefär fem! Tiden gick ruskigt fort. Hon bjöd på chokldkaffe och en löjligt god kaka. "Snoddas/kärleksmums/bruna rutor/kokosbitar", välj själv... Mums!
Vi hade det väldigt trivsamt o gör snart om det igen.
Lars o Agnes har haft en härlig dag tillsammans här hemma.
Nu vill lilla damen dock ha sin moder så jag sätter punkt för nu. Punkt!

Inga kommentarer: