söndag 4 maj 2008

Det är trevligt....

...att påverka människor till att själva börja m bloggar! : )
Den dagen vi var på Orust o tittade på när Oscar spelade fotboll, träffade jag en kompis jag inte sett på år o dar. Hon fick mitt visitkort (jo, jag har faktiskt sådana) m min blogadress på baksidan. Eftersom jag tycker dert är så kul m min blog, pratar jag ofta varmt om denna sysselsättning. Jag tror att hon skapade sin blog redan samma dag.Eller dagen därpå. Kul !

Idag kom Tanya o berättade att hon också minsann har en blogg. Lika kul!
Bådas adresser ligger här intill om ni vill tjuvkika. : )

Igår o idag var vi ute mest hela tiden. Igår var vi vid Åleslån.
Vi = Lars,Oscar,Elsa, Agnes, Pia, Luna o jag.
Vi grillade korv o pinnbröd, njöt av solen o mådde så gott som vi kände att vi förtjänade.
Lars o Oscar gav sig av ut i skogen för att fixa grillpinnar o kom tillbaka m tre stycken dito plus ett skärsår.
Såret stod min käre make för. Rådig som han är tryckte han ihop det o lade späda björklöv på. De är läkande. Framför allt nu på våren när de är som musöron.
Tillbaka hos oss tittade jag på det. Jag är inte förtjust i sår men måste jag så...
Han bytte ut löven. Jag rev en lång bit toapapper, vek den på längden o rullade ihop det som ett bandage. Därefter förband jag honom o fäste m en bit snöre vi hittade.
När vi kom hem skötte han själv om såret o satte på plåster.

Idag for vi till Emaus.
Samma gäng som igår med Alex som tillägg.
På Emaus mötte Maria upp m sina barn o senare kom även Anna o Jocke m flickorna.
Vi fikade, följde barnen till kaniner, gungor o annat skoj. Det var väldigt mysigt!
Sen körde vi hem Pia o Luna och styrde kosan mot Munkedal.
Där bor käre far.
Hans hund har fått valpar. De är sju veckor i dag o helt bedårande!
Vi åkte hem via Valbo-Ryr, en väldigt naturskön väg.
Nu är det kväll. Vi är skönt trötta efter en riktigt härligt utehelg !

Inga kommentarer: