måndag 5 maj 2008

Ännu en dag med härlig sol!

Idag har jag tvättat i tvättstugan igen. Visserligen är jag nödd och tvungen eftersom vår maskin har "lämnat in". För den återstår endast en färd till tippen!Vi har flera tvättstugor på området, vilket möjliggör tvätt i stort sett när som helst.
Jag är mer o mer positivt inställd till detta. Det är så skönt att kunna torka o vika ihop redan i tvättstugan o sen bara traska hem till diverse garderober o putta in allt på sin plats direkt. Det känns oerhört effektivt.

När tvättpasset var klart, slog jag mig ner med en kopp (ok det blev tre) kaffe ute på gården. Det var lite kallare i vinden men annars väldigt skönt.

Efter ett tag kallade käre maken på mig. Vi tog med oss tre barn, hämtade det fjärde o körde till en av stadens alla frisörer. Oscar blev raskt av med kalufsen. Stilig som en prins åkte vi till Listaskogen , där vi (förmätet) bjudit oss på middag.Vi tillbringade hela eftermiddagen där. Jätteskönt !!!

Nu är det sen kväll. Lugnet har lagt sig. Endast Simon o jag är vakna vid var sin dator....

Jag ska surfa runt en stund till innan John Blund får slå sandsäcken i skallen på mig.




Hav en särdeles god natt, gott folk!

2 kommentarer:

Bettans funderingar sa...

Hej, Tack för dina inlägg. Vet att du varit i samma sits som jag. Gjorde horoskopet jag fick av dej, läskigt. Kram Bettan

Tina sa...

Läskigt? Jag tyckte det var kul! Ha det ! : )