söndag 10 april 2011

VÅR !!!

Vitsippor, krokus och allehanda små vårblommor lyser vackert ute i dikeskanter och på öppna gräsytor. Varma vindar smeker vintertrötta ansikten och folk vänder leende ansiktet mot solen. Våren är äntligen här! De som kan och vill börjar med små och stora projekt runt om på balkonger och trädgårdar. På vårt område håller flera på att byta ut sin uteplats mot ett trädäck. Tidigare fanns rabatter och stenplattor men nu tas allt det bort. Det hamras, sågas och spikas så länge det är ljust. Riktigt trivsamt är det :) Jag är stor vän av rabatter men har inga. Istället trängs allehanda krukor med planteringar på min balkong. Min kökssoffa, som står på balkongen, ska byta bostad för obestämd tid och innan den försvunnit är det svårt att starta "Projekt balkongstädning"
Maken vill sätta igång. Han gillar att köpa blommor och vill göra det NU. :) Jag vill så frön för jag fascineras av växtkraften. Att följa ett litet, litet frö till en prunkande blomma är sällsamt.
Några dagar till får jag hålla mig till tåls. Sedan.... sedan kommer balkongen att fejas och krukorna fyllas igen.

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Min altan är klar...ingen jord på mina blommor, ingen missad vattning för att vi varit någon annanstans...nope, nu är det slut med inhandlingen av dyra växtewr som bara går under...Tycker min altan blev fin och helt funktionsduglig! Kramiz