måndag 16 november 2009

Urk o blä...

Vaknade i morse o mådde osedvanligt illa!
Det hade jag inte tid att befatta mig med utan koncentrerade mig på att få upp och iväg Simon. Det hade jag inte behövt. När jag masade ut i köket stod han o stekte ägg.
Lukten fick mig att må ännu mer illa.
Simon har mönstrat idag. Lille förstfödde har blivit stor. Tänk vad fort det gått!
Det känner man inte när man är mitt upp i det men nu - nu är han myndig,håller på att övningsköra för körkort och mönstrar för att gå in i lumpen.
Är jag gammal då?
Nix och nej! Jag är bara så gammal som jag känner mig. Idag har jag varit runt 82år...
När Simon gått fick jag en stund på mig att känna efter hur jag mådde. Man ska inte göra det.
Känna efter alltså. Jag hade feber, ont överallt o hade nog magsjuka - allra minst!
Jag bestämde mig för att vara hemma.
Dagen har varit oerhört seg. Jag ville till skolan efter bara ett par timmar. Jag mådde fortfarande illa men ändå.
Jag borde verkligen förbereda mig för redovisningen i morgon. arbetet om Sverige från förr till nu är färdigt o ska redovisas. Det skulle jag gjort idag men ...
Jag har en uppsats att skriva också. Hur skulle du reagera och agera om du blev instängd i ett tomt rum, strandsatt på en öde ö, lämnad kvar i en tom stad etc etc. Du förstår poängen antar jag.
Det kan vara en lätt uppgift eller svår beroende på hur man attackerar problemet : )
Ska fila lite på det om en stund. Först vankas middag!

Hej o hå!

1 kommentar:

Astrid sa...

Tinus, inte åka till skola om man är sjuk! Så ta och vila dig och kom tillbaka och göra redovisning när du är friskus. Annars får du med mig att göra! ;)