onsdag 10 juni 2009

En liten räddningsaktion!




Hejsan!

Idag har Pernilla varit här. Vi har druckit en massa kaffe o spelat spel. Ibland är det skönt att ta en sån där slappardag!
Vid ett tillfälle tittade Pernilla ut g
enom köksfönstret. Hon upptäckte en liten skatunge på marken. Vi blev lite bekymrade över detta men visste inte riktigt hur vi skulle gå tillväga med bekymret så - vi gjorde ingenting.
Vid halv tolv skulle flickorna lämnas
på dagis. När det var gjort o vi var tillbaka på gården tittade vi om skatungen var kvar där den varit sist.
Den hade hoppat in i buskaget o var ganska oåtkomlig för sina föräldrar o barn. Katter skulle dock kunnat ta den lätt. Jag ringde en fågelexpert o frågade om det var någon ide´att försöka rädda den o hur vi i så fall skulle göra. Efter instruktioner gick vi till verket. Jag har på mig en ganska skrikig tröja (mörkrosa) idag. Den måste varit skräckinjagande för så fort jag närmade mig fågeln hoppade den iväg.Längre in i buskaget. Pernilla o jag kravlade också in under grenarn
a för att fösöka få tag på den. Efter en god stund kom jag så nära att jag kunde lägga min väst över den o på så vis fånga den. Fågeln placerades på en gren o vi gick in. Vi var väldigt nöjda med vår insats! Fågelföräldrarna verkade också ganska glada. Efter stunds enerverande oväsen från dem blev det åter lugnt. Känns fint!! :)

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Hej Tina!
Är du intresserad av att vara smyckesvisningsvärdinna? Gåvan till värdinnan är ett valfritt namn/budskapssmycke i äkta silver.
Kika i min webbshop eller på bloggen, där står mer.
http://shopbyen.dk/mamidesign
http://sockersaltochcitron.blogspot.com
Ha det bra!
Kram
/
Gunilla

Lenas HEM sa...

När 17 skall här uppdateras?? Vill ju läsa ju.... ;) Kramis.