söndag 18 januari 2009

Hej!

Grön text.
Tänkte börja säga att våren snart gör sitt intåg. Jag tittade ut genom fönstret o tänkte om... Snön har rasat ner från himlen i natt o lagt sig ett tjockt täcke utanför.
Det ser väldigt vintrigt ut. Vackert! Våren får stå tillbaka ett tag till. Tur är väl det - januari är ingen vårmånad.

Vid lunchtid förärade vi Emaus ett besök.Syster Yster m barn var också där. Flickorna red. Agnes satt rak i ryggen o njöt av färden. Efter att ha klappat alla kaniner o beskådat resten av djuren täde vi grillen. Vi grillade några korvar som åts m viss förtjusning. Viss då det var ohyggligt kallt. Trots varma kläder beslöt vi oss för att fortsätta fikandet hemma hos oss. på kvällen var maken o jag på teater.
Simon läser andra året på teaterprogrammet. Hans klass har jobbat med en uppsättning som hade premiär igår. Det var en föreställning som handlade om tankar,fördomar,relationer - livet- för ett gäng 15-åringar.
En tänkvärd historia.
Jag imponerades av hur mycket de kan efter ett o ett halvt år inom teater.
Simon är superduktig. Som oerhört opartisk ;) mor kan jag tvärsäkert uttala mig om detta. Han har en härlig scennärvaro och lever sig in i rollen väl.
Flickorna var hos Pia under tiden. När vi hämtade dem efteråt var de på gott humör men väldigt trötta.
De gick o lade sig direkt när vi kom hem.
Resten av kvällen spelade Lars o jag Yatzy o tittade på Obama.
Sedan sov vi sött till kl. fyra i morse då Agnes bestämde sig för att vara vaken en stund. Hon låg o pratade intensivt med både mig o Lars länge och väl.
Ibland kan hon vara fantastiskt irriterande ! Vid fyrasnåret är jag vanligen mer upplagd för sömn än trevligt småprat...

1 kommentar:

Tanya sa...

Visst är det charmigt med barn?