tisdag 27 januari 2009

Bläh...

Idag är jag sååå less på tillvaron så det liknar ingenting!
Agnes har varit sjuk några dagar. Hög feber o snuva. Eftersom jag jobbar 7-20 tre dagar i rad har jag inte märkt av det speciellt.
Idag var det emellertid min tur att vara hemma. Lars hade haft "RollsRoysdagar" med Agnes när jag jobbade. Han lovsjöng hennes godmodighet, gladlynthet o stillsamhet. Inga problem där inte. Agnes vaknade 06.50 o var på ett strålande humör. Det var inte jag!
Så länge hon fick vara max tre cm från mig, höll sig hennes humör på topp.
Mitt blev något ansträngt allteftersom timmarna gick.
Jag uppskattar verkligen närheten men kanske inte en hel dag. Framåt ftermiddagen blev Agnes humör bottendåligt! Inte ens en timmes sömn hjälpte. Arg o grinig tills Lars kom hem från jobbet. Vid något tillfälle ringde telefonen o jag blev mycket ouppmärksam på vad hon gjorde under tiden.
Hon försvann ut från köket. Efter en stund kom hon tillbaka med kladd i ansiktet,på armar,händer o i håret.
Det visade sig vara hårschampo. Innan jag hann åtgärda det, ramlade hon med tårar som följd.
Ett barn med schampo i ansiktet som gråter o ska gnugga bort tårarna i ögonen och ....ja, ni förstår själva...
Nu är iallafall maken hemma ! : ) Fantastiskt! Agnes är god o glad igen.
Vi ska äta middag nu.
Må väl!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt så illa var inte min dag i går, men jag vaknade med en "rör-mig-inte-se-mig-inte-och prata-absolut-inte-med-mig!-!-!"-känsla. (Utan att något hade hänt). Det var riktigt skönt att få sätta sig på bussen och lämna hela familjen bakom sig för några timmar! Elakt, jag vet! Men sen var det bra!
Hoppas denna dagen varit bättre för dig! Kram, Syrran

Pernilla sa...

Man får tänka på att det blir bara bättre och bättre.

Kram Pernilla