söndag 3 januari 2010

Gott nytt år!!

Nu har ett nytt år börjat. Ett nytt år med nya löften, drömmar och föresatser.
Undrar just hur många av dem man infriar egentligen. : )
Ute ligger snön vit. Massor av snö. Plogarna har fått jobba bra de senaste veckorna, vilket jag gläds över.
Jag älskar detta!! Varje gnistrande liten rimfrost-täckt gren är som ett naturens eget fyrverkeri. Långt vackrare än de fyrverkerier vi såg på nyårsafton. Dessutom för det inget väsen heller. Fantastiskt bra! Kallt är det ju. Duktigt kallt. Termometern har varit nere under -20. Det är imponerande här på västkusten.

Nyår firades hos Lotta (en gammal klasskompis) o hennes sambo Magnus. Det var en mycket trevlig kväll med god god mat och lite kortspel. Jag körde hem man o barn så de var hemma vid ettsnåret ungefär. Sedan fortsatte jag min körrunda en stund till. Kvart över tre var jag hemma och hade då fått plockat med mig Simon hem.

Vi sov ganska länge dagen därpå och hade en väldigt lugn dag.

Nu har vi just hemkommit från systersonens födelsedagskalas.
Det bjöds på sallad,broccoligratäng o kassler o prinskorv.

Tårta givetvis. Gott!

Nu är det sängdags för två lättretliga damer...

Inga kommentarer: