torsdag 14 juni 2012

Sommarlov

Jaha...23 febeuari skrev jag sist. Jag är verkligen gräslig på att uppdatera bloggen. Jag är desto mer aktiv på Facebook. Där lägger jag in värdelöst vetande om tillvaron i parti o minut. Känns inte som om det blir något över hit då. Konstigt! Idag är det årsdagen av min op. Ca 35 kg har jag tappat, vilket är bra men jag är ändå inte nöjd... Det finns mer att ta och min tanke är att det ska tas. Barnen blir stora. Större iaf. Plutten är plötsligt 14 (i september) och har upptäckt fjun på överläppen, ska åka på Dreamhack o vara borta i fyra dagar. Skrämmande!! Min lille plutt ska vara i Jönköping, ha med sig kopiösa mängder pengar för att kunna köpa skräpmat och dricka. Jag tycker det är helt vansinnigt! Nåväl, han och några kompisar ska åka o det är bara att le o se glad ut. Idag var det skolavslutning! Oscar hade fått nya grå shorts och en lila T-shirt. Han var väldigt stilig :) Elsa slutade ettan idag. ETTAN !!! Hon går i skolan och har sitt första sommarlov (jag räknar inte sommaren mellan förskoleklass och ettan) Finklädd i klänning och leggings som hon valt själv, stod hon tillsammans med sina klasskamrater och sjöng. Vackert! Agnes går på dagis, har ett år kvar innan hon börjar förskoleklass. Hon som nyss var bäbis. Hela dagisgänget kom knallande till skolavslutningen och slog sig ner i gräset. Sockersöta i regnkläder och neongula reflexvästar :) Efter skolavslutningen körde vi Agnes till en kompis och skolbarnen och jag gick på vårt traditionella restaurangbesök. I år gick vi på Thairestaurang med buffe´. Vi åt länge o väl och rullade tillbaka till bilen o åkte hem. På hemvägen plockade vi upp Simon. Väl hemma satte jag igång med middag till de som inte varit på restaurang och klippte sedan Simon. Han var vääldigt långhårig - det är han icke nu :)

1 kommentar:

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hejsan!
Sommarlov!Jag skulle hellre säga höst!Trist..men vi får leva med det.Trevlig läsning,men lite sorgligt för sonen?Det är så de blir vuxna!Jag har tre vuxna barn och 5 barnbarn.Min mellandotter gjorde allting galet,men nu är hon en riktig hönsmamma.Så det går säkert bra för din son.Vänliga hälsningar,Inger i Örebro
Chintohs.blogspot.se